Try-outconcert WMC Kerkrade: Tussen eeuwenoude sparren en pilaren van licht

zaterdag, 23 juli, 2022 - 20:00

We trekken dit jaar opnieuw naar het Wereld Muziek Concours in Kerkrade, Nederland. Enkele dagen voor we daar ons finaleconcert spelen in de alomgekende Rodahal (waarop u uiteraard ook van harte welkom bent), brengen we ons programma ook in Harelbeke.

"Tussen eeuwenoude sparren en pilaren van licht"

We hebben ons programma voor het WMC helemaal in het teken gezet van onze honderdste verjaardag. Het centrale thema is 'de eeuw'. We plaatsen daarbij een stuk dat even oud is als ons orkest zelf (de Miraculous Mandarin Suite van Béla Bartók) naast een gloednieuw werk (Along Dark Paths van Kenneth Hesketh), dat nog nooit is uitgevoerd en dus middenin ons feestjaar zijn wereldcreatie zal krijgen. Het programma dat we brengen overspant dus de volledige eeuw die Vooruit doorgemaakt heeft, en symboliseert zo onze eigen geschiedenis.

Op het programma

• Miraculous Mandarin Suite – Béla Bartók
  • La Délaïssado – Joseph Canteloube
  • Along Dark Paths – Kenneth Hesketh

Zin in een stevige portie harmoniemuziek, gebracht door een orkest in topvorm dat staat te popelen om naar Nederland te trekken? Kom dan zeker luisteren!

Van harte welkom in CC Het Spoor Harelbeke, op zaterdag 23 juli om 20u.

Tickets kan u verkrijgen aan 10 euro. Vooruit-VIPs kunnen hun gratis tickets inzetten voor dit concert - gelieve dit aan te geven bij uw reservatie.

Reserveren kan via:

Welkom!