ICCH

zondag, 30 juni, 2019 - 18:00

Maak een nieuw werk voor een harmonieorkest.

Dat was de wereldwijde oproep van de zevende editie van de Internationale Compositiewedstrijd Harelbeke. Er werden exact honderd inzendingen opgestuurd uit tweeëndertig landen. Hieruit koos een internationale jury drie finalewerken die het Koninklijk Harmonieorkest Vooruit op 30 juni zal uitvoeren.

Wie krijgt de eerste, tweede en derde prijs? Een jury die bestaat uit topmusicologen en componisten uit binnen- en buitenland bepaalt dit deze avond.

Wie wint de publieksprijs? Daar beslis je als publiek zelf over door te stemmen.

Programma van een boeiende avond met nieuwe muziek

L’attimo fulgente - Girolamo Deraco (Italië)

The Cosmic Picture Book - Mark Grandison (Australië)

Lifeboat Variations - David Avshamolov (Verenigde Staten)

Extra werk tijdens de beraadslaging: Duende van jurylid Luis Serrano Alarcón (Spanje)

Prijsuitreiking

Receptie aangeboden door het stadsbestuur

Jury: Luc Van Hove (BE), Wim Henderickx (BE), Mark Heron (UK), Jan Van der Roost (BE), Luis Serrano Alarcon (ESP)

Het finaleconcert gaat op zondag 30 juni door in CC het SPOOR en begint om 18 uur.

Meer info: www.icch.be.

Op zaterdag, 29 juni zijn er vanaf 9 uur lezingen in CC het SPOOR (aula) die de harmoniemuziek vandaag kaderen. Juryleden Mark Heron (UK) en Luc Van Hove en dirigent/curator van de wedsrijd Erik Desimpelaere geven uitleg over hun werk. (Inschrijven niet verplicht)

Pictures: